Scherpe prijzen
Bezorging binnen 24 uur en max 48 uur
Milieu verantwoord
Scherpe prijzen
Bezorging binnen 24 uur en max 48 uur
Milieu verantwoord
Vragen mail ons info@ecowhitegoods.nl
Je verlanglijst is leeg.
085 3038 854
Algemene Inkoop – en Verkoopvoorwaarden van Eco Whitegoods
Maten, specificaties en afbeeldingen op de website gelden onder voorbehoud van vergissingen en/of plaatsingsfouten.
Artikel 1. Eco Whitegoods Artikel
Eco Whitegoods is een bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onderneming, die zich in- en verkoop van witgoed (hierna: het ‘Product’ en – meervoudig – de ‘Producten’) ten doel stelt.
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene in- en verkoopvoorwaarden (hierna: de ‘Voorwaarden’) zijn van toepassing op iedere aanbieding en (koop)overeenkomst tussen Eco Whitegoods (hierna: de ‘Verkoper’) en een wederpartij (hierna: de ‘Klant’), waarop de Verkoper de Voorwaarden van toepassing heeft verklaard.
2.2. De Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met de Verkoper, voor de uitvoering waarvan door de Verkoper (diensten van) derden dienen te worden betrokken.
2.3. De toepasselijkheid van eventuele in- of verkoopvoorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.4. Afwijking van de Voorwaarden is slechts mogelijk bij uitdrukkelijke schriftelijke overeenkomst tussen de Verkoper en de Klant.
2.5. Indien één of meerdere bepalingen in de Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of mochten worden vernietigd, dan blijft het overige in de Voorwaarden volledig van kracht. De Verkoper en de Klant zullen alsdan in overleg treden teneinde een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling overeen te komen, waarbij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht wordt genomen.
Artikel 3. Aanbieding
3.1. Een aanbieding van de Verkoper is vrijblijvend, tenzij een termijn voor aanvaarding is gesteld.
3.2. Een aanbieding vervalt automatisch indien het Product, waarop de aanbieding betrekking heeft, niet meer beschikbaar is.
3.3. De Verkoper kan niet aan een gedane aanbieding worden gehouden indien de Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat de aanbieding, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.4. De in een aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief (eventuele) in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen aansluit – en vervoers- en administratiekosten.
3.5. Op zowel in- als verkoop van Producten door de Verkoper is de margeregeling van toepassing.
Artikel 4. Uitvoering overeenkomst
4.1. Op de website, in aanbiedingen, bevestigingen en/of (koop)overeenkomsten vermelde (levering)termijnen zijn indicatief, hetgeen de Verkoper de mogelijkheid biedt om daar in redelijkheid van af te wijken. Is voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van Producten een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Klant de Verkoper schriftelijk in gebreke te stellen. De Verkoper dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de (koop)overeenkomst.
4.2. De Verkoper heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
4.3. De Klant is gehouden het geleverde Product onmiddellijk op het moment dat het Product hem ter beschikking wordt gesteld, respectievelijk de desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd, te onderzoeken. Daarbij behoort de Klant te onderzoeken of kwaliteit van het geleverde overeenstemt met wat partijen zijn overeengekomen. Niettegenstaande het bepaalde in artikel 8, 9 en 10, dienen eventuele gebreken zo spoedig mogelijk na ontdekking schriftelijk aan de Verkoper te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat de Verkoper in staat is adequaat te reageren.
De Klant dient de Verkoper in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.
Artikel 5. Opschorting, opzegging en ontbinding van de overeenkomst
5.1. De Verkoper is bevoegd de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten of de (koop)overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden, zonder daarbij te zijn gehouden tot vergoeding van schade en kosten die daardoor op enigerlei wijze zijn ontstaan, indien de Klant de verplichtingen uit de (koop)overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt. De vorderingen van de Verkoper op de Klant zijn alsdan onmiddellijk opeisbaar. Indien de Verkoper de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit wet en overeenkomst.
5.2. Indien de ontbinding aan de Klant toerekenbaar is, is de Verkoper gerechtigd tot vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan.
5.3. Indien de Klant een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de reeds door de Verkoper gemaakte kosten, waaronder begrepen administratiekosten en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd integraal aan de Klant in rekening worden gebracht.
Artikel 6. Betaling en incasso
6.1. Betaling dient steeds te geschieden via iDeal, PIN of contant op een door de Verkoper aan te geven wijze.
6.2. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting van de Klant niet op.
Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud
Een door de Verkoper in het kader van een overeenkomst geleverde Product blijft eigendom van de Verkoper totdat de Klant alle verplichtingen uit de met Verkoper gesloten overeenkomst deugdelijk is nagekomen. Door de Verkoper geleverde en onder het eigendomsvoorbehoud vallende Producten mogen niet door de Klant worden doorverkocht en mogen niet als betaalmiddel worden gebruikt.
Artikel 8. Garantie op tweedehands Product
8.1. Een door de Verkoper te leveren Product, niet zijnde een nieuw Product, voldoet aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs kunnen worden gesteld en waarvoor zij bij normaal gebruik zijn bestemd.
8.2. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ecowhitegoods.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
8.3. De in dit artikel genoemde garantie geldt voor een periode van 2 maanden afhankelijk van de aankoopprijs, vanaf de datum van aankoop. Betreft een reparatiegarantie allereerst en als reparatie niet mogelijk is of kostenbaten niet veel is dan kunnen wij het omruilen voor een gelijkwaardig product.
Tenzij anders vermeld
Verkopersschade zoals deukjes, krasjes, roestplekjes vallen niet onder garantie.
8.4. Binnen de garantietermijn zullen de kosten voor herstel of vervanging van het Product, door de Verkoper worden gedragen, tenzij het Product niet door de Verkoper is geleverd middels bezorging maar zelf door de Klant is afgehaald. In het laatste geval zullen de met het herstel of de vervanging gepaard gaande voorrijd-, onderzoeks- en vervoerskosten integraal bij de Klant in rekening worden gebracht. In geval van vervanging is de Klant gehouden om de vervangen zaak aan de Verkoper te retourneren en de eigendom daarover aan de Verkoper te verschaffen, tenzij de Verkoper anders aangeeft. Ook bij bezorging komt de klant het product bij ons op de zaak afleveren om te laten repareren of om te ruilen in het geval reparatie niet mogelijk is of kostenbaten niet interessant zijn.
8.5. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
8.6. Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel, vervanging of schadeloosstelling, inclusief administratie-, verzend-, onderzoeks- en voorrijdkosten, aan de Klant in rekening worden gebracht.
8.7. De garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van het Product, onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de Klant en/of door derden wanneer, zonder schriftelijke toestemming van de Verkoper, de Klant of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht of hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze. De Klant komt evenmin aanspraak op garantie toe indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar de Verkoper geen invloed op kan uitoefenen.
8.8. Bij ongeoorloofd gedrag van de klant zoals schelden, vloeken, dreigen vervalt de garantie. Dit geldt ook voor het niet willen meewerken van de klant naar een passende oplossing.
8.9. Indien de Klant tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De Klant blijft in dat geval ook gehouden tot afname van het Product en betaling.
8.10. Indien een klacht ongegrond is, dan komen de daardoor aan de zijde van de Verkoper gemaakte kosten, daaronder begrepen de administratie-, onderzoeks- en voorrijdkosten, integraal voor rekening van de Klant.
Artikel 9. Garantie op reparaties
9.1. De in dit artikel genoemde garantie op een door de Verkoper gedane reparatie aan het Product, niet zijnde een reparatie of herstel zoals bedoeld in artikel 8, geldt voor een periode van één maand na de datum waarop de reparatie aan het Product is uitgevoerd.
9.2. De garantie betreft uitsluitend hetgeen door de Verkoper is gerepareerd en ziet uitdrukkelijk niet op andere onderdelen van het Product.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
10.1. Indien de Verkoper aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
10.2. De Verkoper is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: (1) de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van de Voorwaarden, en (2) de redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in de Voorwaarden.
10.3. Niettegenstaande het bepaalde in artikel 7:24 lid 2 BW ingeval van een consumentenkoop, is de Verkoper nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder mede begrepen gevolgschade, brandschade, waterschade, gederfde winst en gemiste besparingen. De Verkoper is tevens niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de Verkoper is uitgegaan van door of namens de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
10.4. Indien de Verkoper aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van de Verkoper beperkt tot maximaal: (i) tweemaal de factuurwaarde van de (koop)overeenkomst, althans tot dat gedeelte van de (koop)overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, of, indien dit bedrag lager is, (ii) het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.
10.5. Aan door medewerkers van de Verkoper – waaronder monteurs, bezorgers en directie – gedane uitingen, kunnen geen rechten worden ontleend.
10.6. Indien de Klant in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens Verkoper gehouden is, dan is de Klant aansprakelijk voor alle schade (daaronder begrepen kosten) aan de zijde van Verkoper daardoor direct of indirect ontstaan.
Artikel 11. Overgang van risico
Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering van het Product gaat op de Klant over op het moment waarop het Product in de macht van de Klant wordt gebracht.
Artikel 12. Toepasselijk recht en geschillen
12.1. De rechtsverhouding tussen de Klant en de Verkoper is onderworpen aan Nederlands recht.
12.2. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ecowhitegoods.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
12.3. Eventuele geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de rechtbank te Almelo. Dit laat onverlet dat de Verkoper het recht heeft om een geschil aanhangig te maken bij de bevoegde rechter in de jurisdictie of het arrondissement van de Klant.
Service
13.1 Klanten kunnen geen rechten ontlenen aan de ouderdom van een witgoedproduct met betrekking tot garantie, vervanging, reparatie of enige andere vorm van compensatie.
9:00 – 18:00
9:00 – 17:00
Gesloten
085 3038 854
info@ecowhitegoods.nl
Bekijk hier de reviews van onze tevreden Markplaats klanten.
Blijf op de hoogte van nieuws en aanbiedingen, meld je aan voor onze nieuwbrief.
